Selasa, 25 November 2014

Bersukaria Bersama Anak-Anak.

Teks: norazitaadnan
Foto: peribadi

Salam ukhwah untuk semua,

Alhamdulillah hari ini di beri peluang untuk membawa anak-anak bermain Soopa Doopa di Muadzam Shah. Biasa mereka hanya melihat gambar sahaja yang bapa dan mak saudara mereka masukkan dan whatsapp. Hari ini akhirnya mereka dapat juga bermain. Hendak ke sana memang boleh tapi terpaksa menunggu ibu ada duit baru boleh ke sana.

Apa yang menggembirakan hati ibu adalah melihat anak-anaknya gembira. Tidak mengapa terpaksa korbankan sedikit duit untuk kegembiraan anak-anak. Saya membiarkan mereka bermain bersama kawan-kawan sehingga mereka puas baru kami balik ke rumah. Sekali sekala membawa anak bermain di luar tidak salah setelah mereka puas mengulangkaji pelajaran. Kadang-kadang mereka perlu juga untuk menghirup angin diluar.

Saya juga mengambil kesempatan bila sudah berada di Muadzam untuk melangsaikan hutang bulanan saya yang sepatutnya. Kebiasaannya setiap bulan memang perkara yang sama yang akan saya lakukan. Duit lebih bayar hutang, baru saya gunakan untuk belanja bulanan untuk anak-anak. Perancangan perbelanjaan juga penting supaya pendapatan yang dapat itu boleh digunakan sehingga ke akhir bulan. Setelah selesai barulah saya membawa mereka untuk bermain.

Setelah puas bermain saya juga telah berjanji dengan si abang untuk makan KFC setelah dia Berjaya mendapat tempat ketiga dalam pertandingan pakaian beragam di sekolahnya. Sebenar saya mahukan abang memberanikan diri untuk berada di hadapan khalayak ramai. Abang seorang yang pemalu, tidak menyangka yang abang boleh berada di hadapan dengan memperagakan pakaian askarnya. Ibu sentiasa doakan apa yang dicita-citakan menjadi satu kenyataan untuk anak-anak ibu.

****************
Yang minat nak sertai ABDR, boleh pilih mana-mana kelas berikut.
Bergabung bersama kami 860 blog.
1. Kelas Asas blog dan penulisan} - online & offline
2. Kelas asas blog, fan page, mula bisnes} - online & offline
-produk sendiri
-makanan sunnah
-telekung solat borong dan runcit http://gedungtelekungsolat.blogspot.com/
-produk islamik
-projek raya http://dropshipbisnesmakanan.blogspot.com/
3. Kelas Asas Blog dan Penulisan Kreatif
4. Kelas belajar iklan mudah.my
5. Kelas asas urus akaun wahm/soho
Grup Coaching :
27 Nov 2014, Khamis di Bandar Tun Hussein Onn.
27 Nov 2014, Putrajaya
Kelas Online -
1/12/14, Isnin
6. Kelas penulisan ebook pertama - online dan offline
8. Pendaftaran pengurus online - online dan offline
9. Kelas asas wordpress
Servis yang kami ada:
1. Tempahan blog bisnes - 5-7 hari siap
2. Beriklan di SOHO Directory juga bersama pautan kami lebih 860 blog


Bila sudah sedia untuk sertai ABDR, 

Boleh hubungi saya, Norazita Adnan
Pengurus Online ABDR
Facebook: https://www.facebook.com/norazitaadnan
emel: norazitaadnan@gmail.com
SMS/whatsapp/telegram/wechat: 0199899957




Tiada ulasan:

Catat Ulasan